קרדיט תמונה FREEPIK

לפני שאתם קונים מגהץ יש מספר דברים שאתם צריכים להכיר. יש סוגים שונים של מגהצים אשר מתאימים למקרים שונים ולכן, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה השימוש שלכם במגהץ? יש מגהץ אדים, מגהץ קיטור ומגהץ חשמלי יבש.

מה השימוש שלכם?

מהי התדירות בה אתם משתמשים במגהץ? האם כל יום לפני העבודה אתם משתמשים במגהץ? האם פעם בשבוע? יש חשיבות לתדירות בה אתם משתמשים במגהץ. אם אתם לובשים מדי יום בגדים מגוהצים הבחירה העדיפה תהיה מגהץ קיטור. מצד שני, אם מדובר על תדירות נמוכה יותר תוכלו להסתפק במגהץ אדים סטנדרטי.

הנה ההבדלים בין שלושת הסוגים:

  1. מגהץ חשמלי יבש – מגהץ אשר עובד על סליל חימום ומביא את תחתית המגהץ לטמפרטורה מתאימה בהתאם לסוג הבד. המגהץ לא עובד על אדים אלא על חום, המשקל הוא זה שיגרום למגהץ ליישר את הקמטים. מבחינת מחיר, הוא המשתלם ביותר אך לא מתאים לתדירות גבוהה.
  2. מגהץ אדים – מדובר על הסוג הנמכר ביותר. הוא בנוי בדיוק כמו מגהץ חשמלי, רק שיש לו מערכת ליצירת אדי מים. המטרה של האדים הם לרכך את הבד ולהכין אותו לגיהוץ הרבה יותר פשוט. מגהצים אלו מתאימים לסוגי פריטים רבים, החל מבדים עבים ועד לדקים.
  3. מגהץ קיטור – מדובר על מגהץ שהוא יותר מסובך להפעלה ביתית. יהיה עליכם להתאים את כמות הקיטור בהתאם לבגד, בין אם מדובר על המכנס עבה ובין אם מדובר על בד דק. היתרון הוא שבאמצעות מכה קטנה של קיטור ניתן יהיה ליישר כל קמט עקשן. מגהץ זה בדרך כלל יהיה שווה במחיר של מגהץ האדים, לעיתים יקר יותר.

ביצועים

כדי לדעת עד כמה יהיה נכון לכם לבחור דגם של מגהץ כזה או אחר אתם צריכים להסתכל על ההספק של גוף החימום. ככל שההספק יהיה גבוה יותר ככה המגהץ יוכל להתמודד על קמטים יותר עקשניים ולעבוד בצורה מהירה יותר. טווח ההספק בדרך כלל נע בין 1,000 וואט ל-2,500 וואט. לשימוש ביתי אנחנו ממליצים לבחור בהספק של כ-2,000 וואט. בנוגע לתפוקת אדים, עליכם יהיה לבחור מהי התפוקה שאותה מייצר המגהץ בדקה. ככל שהתפוקה תהיה גבוה יותר, ככה הגיהוץ יהיה יותר איכותי ומהיר. תפוקת אדים לרוב תנוע בין 15 ועד 100 גרם בדקה. מגהצי קיטור יכולים להגיע עד 250 גרם בדקה. אם אתם מדברים על שימוש יותר תדיר ובגדים יותר עבים, רצוי לבחור במגהץ בעל תפוקת אדים גבוהה. כמו כן, יש לוודא שיש וסת אדים במגהץ, ברוב המגהצים החדשים יש ווסת. הווסת מאפשר לנו לשלוט על כמות האדים שהמגהץ מפיק. חשוב לבחור במגהץ שיש לו וסת, אין להתפשר על הנתון הזה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *