קרה לכם פעם שחיפשתם גלויות, מכתבים או איגרות ותצלומים מן העבר, אך הייתם מוגבלים במקורות המידע שלכם? כדאי שתדעו שהיום קל מתמיד לגשת לקטעי ארכיון מפעם, ולנבור באירועים היסטוריים מעניינים שהתרחשו בעולם החבדניקי והחרדי בעבר. הכירו את "שטורעם נט חב"ד", אתר המעדכן על המתרחש בעולם החרדי, על נציגויות ושליחי חב"ד המוצבים בקצות תבל, ומיידע בנוגע לאירועים, דרשות וחדשות שמתחוללות אצל רבני החסידות- בהווה, וגם בעבר.

הפורטל "שטורעם נט"

הוא מהראשונים שהוקמו עבור תנועת חב"ד כשעלה לאוויר, היה הצינור הראשון להתמצאות במה שקורה בחסידות ובשאר המגזר החרדי, בשפות האנגלית והעברית.

לפורטל "שוטרעם נט" יש מספר כותבים מתוך תנועת חב"ד, העמלים להשאיר את האתר מעודכן במתרחש- בין היתר על ידי העלאת מבזקים וכתבות חדשותיות באופן שוטף. הגולשים בפורטל האינטרנטי יוכלו למצוא בו גם מבחר רחב של דברי תורה ושיעורים- בקבצי וידאו, אודיו, או בכתב. בנוסף למדור האקטואלי של האתר, והמדור התורני שלו, לשטורעם נט חב"ד ישנו גם מדור דעות ומאמרי דעה, מגוון של סרטוני וידאו וגלריית תמונות, פינת מזל טובים לאירועי השמחה השונים ולוח זמני כניסות ויציאות השבת והחגים, ושאר זמני היום.

ל-"שטורעם נט חב"ד" ישנו גם מדור נוסטלגיה ייחודי

שמו של המדור הוא 'היו ימים' והוא מעודכן מדי יום ביומו. מטרת המדור הפופולארי היא להעלות זכרונות ונוסטלגיה מהעבר, לשמר ולהביא לציבור קטעי ארכיון נדירים ומעניינים. במדור מפורסמות איגרות ומכתבים של רבני תנועת חב"ד משנים עברו, אירועים ושמחות מיוחדות מפעם, וגם קטעי עיתונות המועלים בקבצים, לטובת קריאת מקורות ראשונים מתקופות שקדמו. כך לדוגמא, מצאנו סיפור על הרב מרדכי דובין, שנודע בכינויו "מלך היהודים מלטביה". הרב דובין היה גם עסקן, גם חבר בפרלמנט הליטוואי, וגם מנהיגה הדגול של יהדות לטביה. קטע מעניין נוסף שהוזכר במדור 'היו ימים' עוסק בידיעה שפורסמה בעיתונות המגזר, על כך שהערכות המארגנים של תהלוכות ל"ג בעומר, מדברות יותר מרבע מיליון ילדים שמתכננים להשתתף בחגיגות היום. עוד סיפורים וקטעים היסטוריים מעניינים על תנועת חב"ד, הרבי, ושאר המגזר החרדי והחסידי בארץ ובעולם, תוכלו למצוא "בשטורעם נט חב"ד".

שטורעם נט חבד
שטורעם נט חבד, צילום באדיבות pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *